Kategoria menu:Przedmiot działalności i kompetencje
Przedmiot działalności i kompetencje Zespołu Szkół Specjalnych w Kłodzku
Treść informacji
Do Zespołu Szkół Specjalnych w Kłodzku, mogą uczęszczać dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną o stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym i głębokim.
1. Zespół Szkół realizuje cele i zadania określone w: - Prawie Oświatowym z dnia 14 grudnia 2016r., - Karcie Nauczyciela - ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. (ze zmianami).
2. Zespół Szkół realizuje cele i zadania wynikające z przepisów prawa oświatowego oraz uwzględniające program wychowawczy szkoły, a w szczególności zapewnia uczniom: - kształcenie i wychowanie służące rozwijaniu u uczniów niepełnosprawnych intelektualnie poczucia własnej wartości, odpowiedzialności, miłości ojczyzny oraz poszanowania dla polskiego i ogólnoludzkiego dziedzictwa kulturowego, - poznawanie wymaganych pojęć i zdobywanie rzetelnej wiedzy na poziomie uwzględniającym indywidualny poziom intelektualny uczniów - traktowanie wiadomości przedmiotowych stanowiących wartość poznawczą samą w sobie, w sposób integralny, prowadzący do lepszego rozumienia świata ludzi i samego siebie, - rozwijanie sprawności umysłowych oraz osobistych zainteresowań, - znalezienie w szkole środowiska wychowawczego sprzyjającemu wszechstronnemu rozwojowi w wymiarze intelektualnym, psychicznym, społecznym, zdrowotnym, estetycznym, moralnym i duchowym, - sprawowanie opieki nad uczniem z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa oraz promocji i ochrony zdrowia, - udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
3. Celem edukacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym jest: - umiejętność porozumiewania się z otoczeniem w możliwie najpełniejszy sposób, uwzględniający komunikowanie się z innymi ludźmi werbalnie i pozawerbalnie, - zdobywanie maksymalnej niezależności w zakresie zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych, - uzyskanie zaradności w życiu codziennym, adekwatnie do indywidualnego poziomu sprawności i umiejętności, - przygotowanie do czynnego uczestnictwa w różnych formach życia społecznego na równi z innymi członkami zbiorowości, uwzględniając przestrzeganie ogólnie przyjętych norm współżycia, - uświadomienie poczucia swojej wartości, autonomiczności i przydatności - umożliwiające pełnienie ról społecznych